30 Novembra, 2022

Busovacki.ba

Busovacki.ba – NAŠA BUSOVAČA!

Jedanaest kompanija predstavilo se investitorima iz regije

Cilj programa je podržati kompanije u daljem rastu i razvoju poslovanja

Cilj programa je podržati kompanije u daljem rastu i razvoju poslovanja

Finalni događaj PowerUP programa za podršku inovativnih malih i srednjih preduzeća i startup kompanija sa Zapadnog Balkana održao se 29. juna 2021. godine kada je jedanaest kompanija finalista predstavilo svoje kompanije u najboljem svjetlu pred eminentnim investitorima iz regije.

Projekt je pokrenula Svjetska banka u martu 2020. godine, a finansira ga Evropska unija u okviru Programa za razvoj i inovacije preduzeća Zapadnog Balkana (WB EDIF), a provodi se uz podršku konsultantske kompanije Deloitte.

“Program PowerUP je dao moć mnogim kompanijama da rastu, šire poslovanje, stvore radna mjesta, inoviraju i doprinose putu regiona ka EU”, kazala je Alessandra Viezzer, zamjenica šefa Odjela za regionalnu saradnju i programe za Zapadni Balkan u Generalnoj direkciji Evropske komisije za politiku susjedstva i pregovore o proširenju.

Objasnila je Viezzer kako Evropska komisija primjenjuje strategiju rasta za zapadni Balkan koja je slična onoj koju implementiraju u EU.

“Plan ima za cilj donijeti 29 milijardi eura investicija u oblasti održive infrastrukture, energetike, zelene i digitalne tranzicije, te razvoja poslovanja kako bi se stvorio održivi rast”, objasnila je predstavnica Evropske komisije.

Linda van Gelder, direktorica Svjetske banke za Zapadni Balkan, kazala je kako su odabrane firme učesnice programa neke od startupa i malih i srednjih kompanija sa najvećim potencijalom i stepenom inovacije.

“Naše obećanje je bilo da ćemo im pomoći u razvoju strategija za proširenje svojih firmi na nova tržišta, prilagođavanje njihovih poslovnih modela trenutnim i budućim krizama, te privlačenje investicija”, istakla je.

Jedanaest kompanija finalista, zajedno sa preko 200 drugih kompanija učesnika iz Albanije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Kosova, Sjeverne Makedonije i Srbije, u prethodnim periodu su bili dio višemjesečnog trening programa koji je imao za cilj podržati kompanije u daljem rastu i razvoju poslovanja, te koji je bio usmjeren na povećanje njihove sposobnosti privlačenja investicija i otpornosti na krizu uslijed COVID-19.

“PowerUP finalni događaj pokazao je jedanaest timova u različitom stepenu razvoja. Kompanijama u zrelijoj fazi bilo je lakše predstaviti se jer su predstavljale brojke, sve što su napravili do sada i samim time su dali težinu projekcijama koje su predstavile. Cijela regija, od Slovenije do Bugarske treba događaje poput PowerUP-a kako bismo prikazali otvorenost idejama i prilikama koje su pred startupima. Poslovično smo zatvorena regija i ne otvaramo se lako drugima, posebno kada je u pitanju podjela ideje ili poslovnog plana. Upravo zbog toga su ovakvi događaji bitni”, kaže Stevica Kuharski, predstavnik fonda Fil Rouge Capital.

Prema ocjenama žirija, tri najuspješnije kompanije su osvojile nagradu za poduzetničku izvrsnost zapadnog Balkana, te prilagođenu poslovnu savjetodavnu podršku lokalnih i regionalnih stručnjaka iz vodeće svjetske kompanije za pružanje profesionalnih usluga Deloitte. Na prvom mjestu je kompanija Dwelt, IT kompanija u BiH i jedini startup sa sopstvenim tehnološkim proizvodom iz oblasti energetike. Drugo mjesto u takmičenju odnijela je kompanija NF Innova iz Srbije koja se fokusira se na digitalno bankarstvo i pružanje usluga finansijskim institucijama. Treće mjesto je osigurala kompanija Blinking, također iz Srbije, koja se bavi kreiranjem digitalnih rješenja za digitalni identitet, verifikaciju identiteta i zaštitu korisničkih podataka.

“Bilo nam je veliko zadovoljstvo raditi sa ovako velikim brojem potentnih i inovativnih kompanija sa područja Zapadnog Balkana. Zaista smo ponosni što već sada dobivamo mnogo pozitivnih komentara o utjecaju programa na poslovanje kompanija, te se nadamo da će im znanje, vještine i kontakti stečeni kroz program biti korisni i u njihovim daljim koracima. Pored toga, Program nam je dao jedinstvenu priliku za promociju kompanija Zapadnog Balkana i povezivanje istih sa nizom investitora i poslovnih partnera koji će sigurno biti vrijedni kontakti kompanijama za njihov budući rast i napredak”, istakli su predstavnici Deloittea i voditelji projekta, Muhamed Semić i Elma Delalić.