Peti mjesec zaredom bh. tržište bilježi pad broja registracija novih vozila. Zahvaljujući prvoj polovni godine, kada je prodaja išla uzlaznom putanjom, ukupni rezultat u ovoj godini je za dlaku bolji nego lani. Međutim, evidentno je da se ponovo okrećemo polovnjacima, a najčešće uvezeni automobil je Euro 5 dizelaš iz 2011. godine.
Kriza na tržištu sve skupljih novih automobila lagano pokazuje zube. Kako se bliži kraj godine tako mjesečna prodaja pada.
U novembru smo registrovali 898 novih putničkih i lakih komercijalnih vozila, odnosno 78 vozila manje nego u novembru prošle godine.
Prošli mjesec, dizeli i benzinci su bili u egalu, a registrovano je po 38,4 posto automobila s ova dva popularna pogonska energenta. Hibridi se sa 18,4 posto tržišta lagano penju, ali su daleko od popularnosti kakvu imaju u Evropi gdje drže lidersku poziciju sa skoro dvostruko većim tržišnim udjelom nego u BiH. S druge strane, vlasnička struktura otkriva da su pravna lica (62 %) uglavnom kupci novih automobila u BiH, a da se fizička u nedostatku dobrih ponuda sve više okreću ponovo ka rabljenim vozilima.
Uticaj uvoza polovnih automobila ne ostavlja traga na Škodi, koja je i u novembru, zahvaljujući flotnoj prodaji prije svega Fabije, uspjela zadržati prvu poziciju ispred Volkswagena i Toyote. Renault je na račun 53 registrovana Clija, uglavnom za potrebe rent-a-car usluge, predvodio prodaju francuske marke sa solidnom kumulativnom prodajom od 87 vozila, dok je Suzuki iznenadio s 45 registracija, tradicionalno na pogon S-Crossa i Vitare, mada se ne može zanemariti niti 10 isporučenih Swiftova koji, unatoč opštem rastu cijena, ima i dalje primamljivu cijenu.
Takođe, Opel je poslije Škode najveći dobitnik ove godine. Registrovano je 76 Opelovih vozila više u toku ove godine u odnosu na prošlu, a njemački brend koji posluje pod vlasničkim krovom Stellantisa, vjerovatno će biti pobjednik tržišta električnih vozila, jer je isporučio 40 teretnih Vivara tokom godine.
Evidentno je da se Bosna i Hercegovina ponovo okreće tržištu polovnih vozila, a ove godine za 11 mjeseci uvezli smo ih oko 14.000 više nego lani u istom periodu. Novi automobili su sve skuplji, a građani se boje pada vrijednosti pa se okreću polovnjacima. Međutim, zabrinjava što trgovci najviše uvoze 13 godina stare Euro 5 dizelaše. Dakle, svaki šesti polovnjak je proizveden 2011. godine, a 64 posto njih su s popularnom TDI oznakom.
Izvor: Klix.ba
VIŠE OBJAVA
Ko koči snimanje filma “Testament”? Skandalozni potezi Fondacije za kinematografiju ugrožavaju nastavak najgledanijeg bh. filma!
Srednja Bosna: Početak serijske proizvodnje prvog električnog dostavnog vozila u BiH – EVO
KO SDP BiH SBK: SDP BiH u Srednjobosanskom kantonu podržava više od 15.000 građana