Iz Facebooka su saopćili da planiraju prestati koristiti softver za prepoznavanje lica koji bi mogao automatski prepoznati ljude na fotografijama i videozapisima objavljenim na društvenoj mreži, označavajući ogroman pomak u politici kompanije.
Ova promjena predstavlja pomak i za tehnološku industriju kao i za kompaniju poznatu po prikupljanju ogromne količine podataka o milijardama svojih korisnika.
Facebook, koji je krajem oktobra promijenio ime svoje kompanije u Meta, također je rekao da planira izbrisati podatke koje je prikupio korištenjem ovog softvera, a koji je povezan sa više od milijardu lica ljudi.
Ovaj potez, najavljen u postu na blogu čiji je autor Jerome Pesenti, dolazi u trenutku kada se djelovanje kompanije naširoko ispituje u pogledu potencijalne štete u stvarnom svijetu njenih društvenih platformi nakon curenja u javnost stotina internih dokumenata.
Pesenti je napisao da će najveća svjetska društvena mreža ugasiti svoj sistem za prepoznavanje lica u narednim sedmicama “kao dio plana cijele kompanije da se ograniči upotreba prepoznavanja lica u njihovim proizvodima”.
U svojoj objavi, Pesenti je ukazao na zabrinutost oko prikladnosti tehnologije, koja je bila pod lupom jer se sve više koristi, ali je jedva regulirana.
“Moramo odmjeriti pozitivne slučajeve upotrebe za prepoznavanje lica u odnosu na rastuću društvenu zabrinutost, posebno jer regulatori tek treba da daju jasna pravila”, napisao je Pesenti.
Kirsten Martin, profesorica tehnološke etike na Univerzitetu Notre Dame, nazvala je ovu odluku “dobrim primjerom regulatornog pritiska”, jer je sistem za prepoznavanje lica kompanije dugo bio na meti regulatora.
“Obim slika koje je Facebook morao održavati i osigurati je predstavljao stalnu ranjivost – kako u smislu troškova, tako iu smislu povjerenja”, rekla je Martin.
Prestanak upotrebe softvera i brisanje podataka koji su povezani sa postojećim korisnicima ove funkcije predstavlja ozbiljan pomak za Facebook, koji je bio glavni korisnik i zagovornik tehnologije.
Godinama je društvena mreža omogućavala ljudima da uključe stavku za prepoznavanje lica koja bi ih automatski označila na slikama i videozapisima.
Pesenti je napisao da je više od trećine dnevno aktivnih korisnika kompanije aktiviralo ovu opciju – ili više od 643 miliona ljudi, jer je Facebook imao 1,93 milijarde dnevno aktivnih korisnika u trećem kvartalu 2021.
Softver za prepoznavanje lica je pun kontroverzi jer raste zabrinutost oko njegove tačnosti i osnovne rasne pristranosti. Na primjer, pokazalo se da je tehnologija manje precizna pri identifikaciji Afroamerikanaca.
Pesenti je istakao da će prekid upotrebe softvera za prepoznavanje lica također značiti da Facebookovi automatski generisani opisi slika za osobe sa oštećenim vidom više neće dodavati imena onih koji su prepoznati na slikama.
Preuzeto: klix.ba (03/11/2021)
VIŠE OBJAVA
Gaza je pokazala da danas ne postoji civilizacija, a sljedeća era čovječanstva bi mogla biti “era genocida“
Semir Krnjić: Mnogo čega se roditelji odreknu, da bi nama kupili Džekin dres i napravili najdraži kolač
Srednja Bosna: Nana Zejna Elkaz četiri godine rata provela sama u šumi