Pri udaru u rub staze Mercedes-Benz 300 SLR djelomično se raspao, a njegovi su raspršeni dijelovi pogodili velik broj gledatelja.
Najteža nesreća u hitoriji automobilskih utrka uopće dogodila se 11. juna 1955. godine. Naime, 83 gledatelja poginula su kad se natjecateljski Mercedes-Benz 300 SLR zaletio u rub staze na utrci 24 sata Le Mansa. Dijelovi tog vozila raspršili su se po gledateljima i usmrtili mnoge osobe. Osobito je smrtonosno bilo to što je Mercedes-Benz 300 SLR bio izrađen od legure bogate magnezijem. Zbog visoke temperature došlo je do zapaljenja metalnih dijelova tog automobila (magnezij gori izrazito bijelom i jarkom svjetlošću). Tamošnji vatrogasci nisu znali da voda nema dobar učinak na vatru u kojoj gori magnezij pa je njihova upotreba vode dodatno otežala nesreću.
Nesreća se dogodila kad je pri kraju 35. kruga jedan Jaguar D-type naglo odlučio skrenuti desno u boks. Zbog toga je zakočio, što je izazvalo pomutnju među vozilima iza njega. Naime, britanski Austin-Healey 100, koji je bio odmah iza Jaguara, skrenuo je ulijevo da ga zaobiđe. Time je došao na put Mercedesa-Benza 300 SLR kojeg je vozio francuski natjecatelj Pierre Levegh. Mercedes je udario prednjim krajem u Austin-Healey i odbio se prema rubu staze i gledateljstvu krečući se brzinom od 240 km/h.
Poginula su 83 gledatelja uz stazu, a još ih je oko 120 ozlijeđeno. Smrtno je stradao i spomenuti vozač Mercedesa – Francuz Pierre Levegh – tako da je ukupni broj žrtava iznosio 84. Kompanija Mercedes povukla se nakon te sezone na nekoliko desetljeća iz automobilskih natjecanja, a vratila se tek 1980-ih godina.
Preuzeto sa: povijest.hr
VIŠE OBJAVA
Srednja Bosna: Nana Zejna Elkaz četiri godine rata provela sama u šumi
Ratna zastava? A kakva je trebala biti zastava tokom rata i agresije na međunarodno priznatu državu
Sjećanja: Kako je Izetbegović prihvatio ime entiteta Republika Srpska