Na 100% električnoj press konferenciji za BiH medije, predstavljeni su potpuno električni modeli ID.3 i ID.4. S modelom ID.3, Volkswagen je krenuo u treće veliko poglavlje od strateškog značaja u historiji kompanije nakon Bube i Golfa, dok je veći model ID.4 električni pripadnik SUV segmenta koji bilježi najveći rast na svijetu.
Volkswagen je vrlo originalnom 100% električnom press konferencijom danas u Sarajevu i na Tebeviću zvanično uveo svoje potpuno električne modele ID.3 i ID.4 na tržište Bosne i Hercegovine. Ova premijera je bila posebna i zaista potpuno električna jer su se za dolazak i odlazak medija koristila isključivo prevozna sredstva na struju: Trebevićka žičara, električni bicikli i naravno Volkswagen električni automobili.
D. modeli vizualno signaliziraju da su puno više od običnog novog automobila. Njihov vizionarski dizajn najavljuje već uveliko vidljivo novo doba električne mobilnosti, te spaja ono najbolje iz svijeta automobila: komfor više klase, sportske performanse uz nedostižnu ekonomičnost i sve to sa posebnim akcentom na brigu o okolišu. ID. je jednostavno simbol inteligentnog dizajna, identiteta i vizionarskih tehnologija.
Volkswagen je svoj revolucionarni kompaktni električni model ID.3 predstavio još 2019. godine na IAA sajmu automobila u Frankfurtu, te je to model kojim je predstavljena potpuno nova MEB platforma za električne modele, a na kojoj će biti zasnovani i ostali budući električni Volkswagen modeli.
ID.3 primjenjuje dizajnerske slobode električnog vozila na zaista beskompromisan način. Sve u svemu, otprilike je dugačak kao Golf, ali zahvaljujući kraćim prevjesima, međuosovinski razmak je veći od svih ostalih modela u ovoj klasi. Izraženo u brojkama, to znači da je ID.3 dugačak 4.261 mm, širok 1.809 mm i visok 1.552 mm, s međuosovinskim rastojanjem od 2.765 mm. Njegova najmanja težina u praznom vozilu je 1.719 kilograma, a maksimalna nosivost između 416 i 541 kilograma, zavisno od opreme. Uz to nudi i praktičan prtljažnik zapremine 385 litara što je svakako u okvirima i očekivanjima klase u koju spada.
Volkswagen u Bosni i Hercegovini svoj električni ID.3 nudi u tri nivoa opreme i snage, i to Pure, Pro i Pro S, gdje osnovu čini model Pure sa električnim motorom od 110 kW (150 KS) i koji do registracije košta 65.576 KM.
Volkswagen ID.4 je također baziran na MEB platformi koju je Volkswagen Grupa razvila za električne automobile. Nudi dovoljno mjesta za pet osoba, dug je 4.584, širok 1.852 i visok 1.612 mm, a zapremina prtljažnika iznosi 543 litra.
U Bosni i Hercegovini Volkswagen ID.4 nudi od Pure verzije koja ima električni motor od 109 kW (149 KS), te na našem tržištu košta od 72.931 KM. Druga opcija je ID.4 Pro verzija koja ima motor od 150 kW (204 KS) i košta kod nas 88.709 KM, dok najprestižniju ponudu predstavlja sportski ID.4 GTX sa motorom od 150 kW (299 KS) i koji kod nas košta 102.757 KM.
Uz samu premijeru ova dva veoma važna modela za Volkswagen, predstavnici kompanije Porsche Sarajevo, kao generalnog zastupnika i uvoznika marke Volkswagen u Bosni i Hercegovini ukazali su na nazavidnu situaciju u kojoj se nalazi Bosna i Hercegovina i naše tržište automobila u tranziciji na električne automobile i elektromobilnost uopšte. Iako su električni automobili vozila uopšte već odavno stvar današnjice te širom svijeta uživaju dodatne olakšice prilikom kupovine Bosna i Hercegovina ostaje jedna od rijetkih, ako ne i jedina, zemalja gdje se na električne automobile plaća dodatna carina. Naravno, dodatni poticaji i poreske olakšice za kupovinu ovakvih automobila i dalje su misaona imenica, pa upravo ova pitanja ostaju najveća prepreka za masovniju prodaju i prisutnost naprednih i ekološki podobnih automobila kao što su ID.3 i ID.4.
VIŠE OBJAVA
Srednja Bosna: Nana Zejna Elkaz četiri godine rata provela sama u šumi
Ratna zastava? A kakva je trebala biti zastava tokom rata i agresije na međunarodno priznatu državu
Sjećanja: Kako je Izetbegović prihvatio ime entiteta Republika Srpska