20 Aprila, 2025

Busovacki.ba

Objektivno i na vrijeme!

Znate li zašto se magle stakla u automobilima kada pada kiša?

Zamagljivanje prozora ima veze s temperaturom i vlagom u zraku. Po hladnom danu, svaka vlaga u zraku u vašem automobilu – od izdisaja putnika, snijega na vašim čizmama itd. – pretvara se u kondenzaciju koja, kada udari u zrak pored prozora koji je ispod određene temperature, doseže točku rosišta. Odnosi se to i na padanje kiše, kada je temperatura vani još niža.

Temperatura vani je niža od one u kabini i u kombinaciji s vlagom dolazi do maglenja stakala. Tijekom vrućeg, vlažnog dana događa se suprotno – kada zagrijani zrak izvan vašeg automobila dosegne točku rosišta na vašem vjetrobranskom staklu nakon što ga ohladi vaš AC sustav. Tada se stakla magle izvana. Taj fenomen sličan je onome kada hladno piće ulijete u čašu za vrućih dana i ona je izvana zamagljena.

Ako vam se magle stakla iznutra, obavezno uključite klima-uređaj. Također, pametno je isključiti recirkulaciju zraka jer ćete u tom slučaju u kabinu pustiti zrak izvana koji je suši od onoga u kabini.

Crne točkice na vjetrobranskom staklu: Znate li koje sve funkcije imaju?

Ova traka, koju nazivaju i frit pomaže u boljem brtvenju vjetrobranskog stakla, a ona prikriva i tragove ljepila na rubovima vjetrobranskog stakla

Na svakom vjetrobranskom staklu primijetit ćete crene točkice po rubovima, a često i u području iza retrovizora. Znate li koja je njihova funkcija? Pa ima ih više, a one su iznimno važne. Naime, kad se vjetorbransko staklo peče u industrijskim pećnicama rubovi bi se distorzirali, a to bi utjecalo i na vidljivost kroz staklo pa su proizvođači automobila odlučili dodati ove točkice koje su u biti uzorci keramičke boje. Zbog njih se temperatura u pećnici ravnomjerno raspoređuje.

Ova traka, koju nazivaju i frit, nadalje, pomaže i u boljem brtvenju vjetrobranskog stakla (bolje prianjanje ljepila po rubovima), a ona prikriva i tragove ljepila na rubovima vjetrobranskog stakla, što definitivno ne bi bilo lijepo vidjeti.

Za kraj, ove točkice se nerijetko šire i na područke iza unutarnjeg retrovizora iz jednostavnog razloga – u tom području vam neće pomoći sjenila (koja su s vozačeve i suvozačeve strane), pa frit pomaže blokirati sunčevu svjetlost kad gledate u retrovizor…

Ne zaboravite povremeno očistiti vjetrobransko staklo iznutra!

U zimskim mjesecima najvažnije nam je odlediti stakla i što prij krenuti na posao. Najčešće, najvažnije nam je da metlice brisača bez ostataka uklanjaju snijeg i kišu s vjetrobranskog stakla. Ali što je s unutrašnjošću automobila? Pušenje u vozilu stvara masne naslage na staklima, a čak i ako ne pušite vjetrobransko staklo će se zaprljati, odnosno na njemu će se stvoriti sloj prljavštine.

U uvjetima slabije vidljivosti, a pogotovo noću, to može biti veliki problem i može smanjiti vidljivost, odnosno može distorzirati sve što vidite ispred sebe. Kako očistiti vjetrobransko staklo iznutra?

Ako je vam je stalo do estetike i čistoće, raširite ručnik ili krpu po središnjoj konzoli kako kapljice i prljavština od pranja stakla ne bi padale po plastici. Ako nemate profesionalno sredstvo za čišćenje stakala u automobilima poslužit će i ono kućno za pranje stakala. Namočite tim sredstvom krpicu i dobro prebrišite vjetrobransko staklo i ostala stakla u interijeru vozila.

Pušenje u vozilu stvara masne naslage na staklima, a čak i ako ne pušite vjetrobransko staklo će se zaprljati.