18 Marta, 2025

Busovacki.ba

Objektivno i na vrijeme!

Cesta od Lašve do Travnika je noćna mora za vozače, kilometarske kolone su svakodnevnica

Magistralni put M-5 na ovoj dionici zbog opterećenost otežava odvijanje saobraćaja i još je jedan razlog zbog čega je neophodno izgraditi brzu cestu koja svoju realizaciju čeka već 20 godina.

Magistralni put s prosječnom brzinom od 50 km/h

Prosječni godišnji dnevni saobraćaj (PGDS) na dionici Nević Polje – Kaonik na brojačkom mjestu Donje Putićevo iznosi preko 12.000 vozila, dok na dionici Turbe – Nević Polje PGDS izmjeren na brojačkom mjestu u Travniku iznosi oko 15.000 vozila.

Ovi podaci govore o opterećenosti ove magistralne ceste i dionice od samo 25 kilometara. Prosječna brzina na dionici Lašva – Travnik iznosi oko 50 kilometara na sat, a vremenski, uz poštivanje svih saobraćajnih znakova i bez gužve, potrebno više od 30 minuta da je pređete.

Iz JP Ceste FBiH su obrazložili da su brzine uvjetovane problemima nekontrolisanog priključivanja objekata na magistralnu cestu, lijevog i desnog skretanja te kretanja pješaka uz cestu.

Vozač i komercijalista Benjamin Kremić iz Zenice, svakodnevno koristi magistralni put M-5, a u izjavi za Klix.ba je kazao kako je nekada za prolazak pomenutom dionicom potrebno više od sat vremena.

“To je sigurno jedan od najgorih magistralnih puteva u državi s obzirom na to da ima dosta oštrih i nepreglednih krivina i usjeka, a odvijanje saobraćaja otežavaju i uključne ceste s lokalnih puteva. Poseban problem svim vozačima, ne samo meni, sigurno je gužva u Poslovnoj zoni u Vitezu po završetku smjene kada u koloni čekate po 30 minuta. Izgradnja brze ceste uveliko bi olakšala poslovanje i kretanje ovom dionicom, ali i bila ‘korak naprijed’ na povezivanju s Krajinom”, kazao je Kremić za Klix.ba.

BiH / Federacija će dobiti novu brzu cestu: Izgradnja ova 24 kilometra jedan od prioriteta

Na prijedlog Federalnog ministarstva prometa i komunikacija, Federalna vlada je donijela Odluku kojom je utvrdila da je izgradnja brze ceste Lašva – Nević Polje, u dužini od 24,385 kilometara, od javnog interesa za Federaciju BiH.

Kako je obrazloženo, projekt izgradnje brze ceste Lašva – Nević Polje je jedan od prioritetnih projekata u Federaciji BiH i njegovom realizacijom bi značajno bile smanjene trenutne prometne gužve na pravcu Jajce – Vitez – Sarajevo, te skraćeno vrijeme putovanja.

“Bila bi poboljšana i sigurnost svih učesnika u prometu, pošto se radi o jednom od najopterećenijih cestovnih pravaca u našoj državi. U tijeku implementacije ovog projekta neophodno je obaviti veliki broj poslova, kao što su pribavljanje suglasnosti vlasnika nekretnina i instalacija, rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, a zatim pribavljanje urbanističke suglasnosti i građevinske dozvole”, saopćeno je danas iz Vlade Federacije BiH, a nakon održane sjednice.

Izgradnja ove ceste podijeljena je na pet dionica (LOT-ova): Lašva – Kaonik, Kaonik – Selište, Selište – Vitez (petlja Vitez – ulaz u Poslovnu zonu), Poslovna zona Vitez (petlja Vitez – ulaz u poslovnu zonu – petlja Vitez – izlaz iz poslovne zone) i petlja Vitez (izlaz iz Poslovne zone) – petlja Nević Polje.

Odlukom je utvrđeno da je JP Autoceste Federacije BiH d.o.o. Mostar implementator i korisnik eksproprijacije nekretnina potrebnih za izgradnju brze ceste Lašva – Nević Polje na prvom, drugom, trećem i petom, a JP Ceste Federacije BiH d.o.o. Sarajevo na četvrtom LOT-u.

Sredstva za izgradnju brze ceste Lašva-Nević Polje (LOT 4 i LOT 5) osigurala je Vlada Federacije BiH iz proračuna FBiH, odlukama o usvajanju programa utroška sredstava „Kapitalni transferi javnim poduzećima – Transfer za izgradnju autocesta i brzih cesta” utvrđenih proračunima FBiH Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija.

Sredstva za realizaciju LOT-a 1 , LOT-a 2 i LOT-a 3 bit će osigurana kroz planove poslovanja JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar i iz drugih izvora.

Preuzeto: Klix.ba / Radiosarajevo