26 Februara, 2024

Busovacki.ba

Objektivno i na vrijeme!

Kako je autentifikacija bez lozinke postala trend sigurnijeg poslovanja?

Autentifikacija bez lozinke postala je trend u svijetu sigurnijeg poslovanja jer smanjuje rizike povezane s lozinkom, omogućujući korisnicima prijavu na uređaje i aplikacije bez potrebe za upisivanjem lozinke.

Kako se svijet nastavlja prilagođavati pandemiji, mnoge su organizacije odlučile zadržati radnu snagu kod kuće dulje vrijeme. Neki čak mijenjaju način rada i uvode hibridne modele sa zaposlenicima koji vrijeme provode radeći i u uredu i na daljinu. Ova hibridna radna snaga već predstavlja brojne izazove za IT timove – jedan od njih je zaštita lozinkom.

Iako su lozinke uvijek bile glavna meta kibernetičkih kriminalaca, to se samo povećavalo porastom rada na daljinu. Od nekadašnjih napada grubom silom (brute force), akteri prijetnji i dalje iskorištavaju trenutke u vremenu poput pandemije i oslanjaju se na korisnike koji ne slijede najbolje prakse iz politike sigurnosti. Dakle, što se može učiniti za ublažavanje izazova s lozinkom? Autentifikacija bez lozinki!

Poboljšanje sigurnosti autentifikacijom bez lozinke

Autentifikacija bez lozinke pruža zaposlenicima korisničko i sigurno iskustvo prijave na njihove korisničke račune i uređaje – bez obzira na to odakle im pristupaju – uz istodobno uklanjanje upotrebe lozinke. Postoji nekoliko metoda koje organizacije mogu primijeniti kako bi radile bez lozinke.

• Jednokratna prijava (SSO)

Oslanjanje na autentifikaciju putem SSO-a može pojednostaviti upravljanje pristupom i pružiti zaposlenicima jednostavan i siguran način prijave bez obzira na to gdje rade. SSO pridonosi višoj razini sigurnosti jer se lozinke ne koriste. Putem kataloga unaprijed integriranih aplikacija IT može prema potrebi pružiti ili onemogućiti pristup. SSO omogućuje zaposlenicima da smanje broj lozinki kojih se moraju sjetiti ili ih ažurirati, povećavajući njihovu produktivnost i umanjujući rizike povezane s vjerodajnicama.

• Sustavi upravljanja lozinkama

S pomoću integriranog upravitelja lozinki za tvrtke korisnici mogu upravljati svim ostalim lozinkama u jednom sigurnom trezoru. Jedan od takvih sustava je i LastPass koji se može eliminirati korištenjem više (složenih) lozinki. Zaposlenici uistinu pamte samo jedno korisničko ime i lozinku – svoje vjerodajnice davatelja identiteta – a ostatkom upravljaju davatelj identiteta i LastPass.

• Višefaktorska autentifikacija (MFA)

Omogućavanje MFA-a omogućuje IT timovima da upravljaju pristupom na razini pojedinačnog korisnika, definiranih grupa ili čak prema ulozi posla. MVP je jedinstven jer prije odobravanja pristupa aplikaciji uzima u obzir različite “čimbenike”, od lokacije i IP adrese do biometrije, nasuprot samo jednom “faktoru” – kao što to čine lozinke.

Još jedan nivo sigurnosti

Bez obzira na to odaberete li jednu od navedenih metoda ili njihovu kombinaciju, pristup bez lozinke eliminira ručni unos lozinki. Zapamtite da će se lozinke i dalje upotrebljavati iza kulisa. Zbog toga bi organizacije trebale spojiti iskustvo prijave bez lozinke za zaposlenike s upravljanjem lozinkom u poduzeću, kao što je LastPass, za svaku lozinku koja se još uvijek koristi. To osigurava svaku pristupnu točku uz istovremeno pružanje besprijekornog iskustva prijave, dodaje još jedan nivo sigurnosti i pomaže korisnicima da lako upravljaju vlastitim računima kako bi im prijava bila lakša.